Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

🎓 ΓΙΟΡΤΗ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗΣ 🎓


🎓 ΓΙΟΡΤΗ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗΣ 🎓       

     Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Σούδας έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στη Γιορτή Αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της  Γ ' Γυμνασίου !

 Η γιορτή θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25  Ιουνίου 2026 και ώρα 19:30 στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας.

 Ελάτε να γιορτάσουμε μαζί το τέλος μιας όμορφης σχολικής διαδρομής και την αρχή νέων ονείρων και προκλήσεων για τους αποφοίτους μας.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα και θα δώσει ξεχωριστή χαρά στα παιδιά μας !

Σας περιμένουμε όλους για μια βραδιά γεμάτη χαμόγελα, συγκίνηση, μουσική και όμορφες αναμνήσεις !


 Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σας καλεί να συμμετέχετε στην οργάνωση του μπουφέ στο τέλος της γιορτής με ό,τι κέρασμα επιθυμείτε !


Με εκτίμηση,

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Σούδας

 

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026

Move It Now - Ας Κινηθούμε Τώρα

 Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026, στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», το 1ο Φεστιβάλ Σχολικών Δράσεων Κινητικότητας και Εκπαίδευσης «Move It Now – Ας Κινηθούμε Τώρα», η μεγάλη γιορτή κορύφωσης μιας πρωτοβουλίας, που κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ένωσε σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές, φορείς, συλλόγους, υπηρεσίες και την τοπική κοινωνία γύρω από την οδική ασφάλεια, τη βιώσιμη κινητικότητα, την ενεργό πολιτειότητα και τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο.

Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τις μαθήτριές μας Ηλιάδη Λυδία και Παπαδοπούλου Ευθυμία της Γ'Γυμνασίου, οι οποίες διάβασαν επιστολή προς τον Δήμαρχο Χανίων κ. Σημανδηράκη και την παρέδωσαν στον Αντιδήμαρχο Χανίων κ. Βαρδάκη. 






Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026

Πλατεία Σούδας - Ανάπτυξη δράσεων ενεργού πολιτειότητας στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας Τμήμα Γ3

Ανάπτυξη δράσεων ενεργού πολιτειότητας στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας 

Τμήμα Γ3

Πλατεία Σούδας 

Κινηματογραφική Ομάδα 2025-26 - Ολες οι δράσεις



Στην κινηματογραφική ομάδα του σχολείου μας, φέτος, γνωρίσαμε το έργο και την προσωπικότητα του Μίκη Θεοδωράκη και εστιάσαμε στην σχέση του με την Κρήτη. 

Πέρα από τις δεκαπενθήμερες συναντήσεις μας, πραγματοποιήσαμε και μια σειρά από βιωματικές δράσεις που θα μας μείνουν αξέχαστες.

Η ταινία μας θα παρουσιαστεί τον Οκτώβριο 2026 στο 14ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, αφού υλοποιείται στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού του προγράμματος cineμαθήματα και άμεσα θα αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Υπεύθυνες καθηγήτριες

Εμμανουηλίδου Φρόσω- Μουζουράκη Βάσω

https://drive.google.com/file/d/1QhFDs2tctVhPm8uo0LDb_iWCDDHbsoAT/view?usp=sharing



Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026

Δράσεις σχολείου

 Το πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής» είναι μια εκπαιδευτική δράση που υλοποιείται στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας. Η κα Μαρία Δανδουλάκη είναι η τοπική συντονίστρια και υπεύθυνη εργαστηρίων στην Περιφέρεια Κρήτης.

Οι βασικοί πυλώνες του προγράμματος περιλαμβάνουν:
  • Στόχος: Η ευαισθητοποίηση των παιδιών στη σημασία της υγιεινής και βιώσιμης διατροφής.
  • Δράσεις: Βιωματικά ενημερωτικά εργαστήρια σε σχολικές μονάδες με έμφαση στην καταπολέμηση της σπατάλης . Το παραπάνω πρόγραμμα υλοποιήθηκε στις 26-3-2026 στο σχολείο μας. 
   Στις 3-4-2026 μαθητές του Γ3 επισκέφτηκαν το παραδοσιακό σπίτι Σούδας και με την βοήθεια του κυρίου Φραγκιαδάκη  Ηλία έφτιαξαν λαζαράκια. Άλλοι μαθητές του σχολείου μας είπαν τα κάλαντα του Λαζάρου στην περιοχή της άνω Σούδας. Κάποια από τα χρήματα που συγκέντρωσαν τα  δώρισαν στον φιλανθρωπικό σύλλογο "ο Άγιος Νικόλαος Σούδας".


   Στις 20-4-2026Ο κ. Χρήστος Αλεξόπουλος ο οποίος υπηρετεί ως Υποδιοικητής στον Α΄ Πυροσβεστικό Σταθμό Χανίων, πραγματοποίησε εκπαιδευτική δράση στο σχολείο μας και ενημέρωσε για την πρόληψη πυρκαγιών. Επίσης οι μαθητές γνώρισαν το πυροσβεστικό όχημα και τον εξοπλισμό και το επάγγελμα του πυροσβέστη. 


  Η  εκπαιδευτικός του 1ου ΕΠΑΛ Χανίων κ. Καλαϊτζάκη Έρση   στις 29-4-2026 ενημέρωσε τους μαθητές της Γ γυμνασίου για την λειτουργία των ΕΠΑΛ Χανίων, τις ειδικότητες και τους τομείς και τις δυνατότητες μετά την αποφοίτησή τους από αυτά. 


  Από τον δικηγορικό σύλλογο οι κυρίες Ατσαλάκη Μαρία και Σιδερά Μαρία, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Δήμου Χανίων «Move It Now – Ας Κινηθούμε Τώρα» για την οδική ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότητα, ενημέρωσαν και ευαισθητοποίησαν τους  μαθητές μας σχετικά με το νομικό πλαίσιο που διέπει την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια.
 

  Τέλος ο κ. Μανώλης Αγγελάκης, προπονητής του τμήματος Κανό-Καγιάκ & SUP του Ναυτικού Ομίλου Χανίων (ΝΟΧ) στις 19 και 20-5-2026  ανέλαβε την καθοδήγηση των παιδιών του σχολείου μας , εισάγοντάς τα στο άθλημα του κανόε καγιάκ μέσω απλών και ασφαλών ασκήσεων.Η δράση του συνδέει τη βιώσιμη μετακίνηση με τη βιωματική άθληση των μαθητών στο υδάτινο περιβάλλον.


    






















Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026

Βράβευση της ταινίας 'Χίλια Καλώς Ορίσατε"

 Η ταινία ντοκιμαντέρ του σχολείου μας με τίτλο " Χίλια Καλώς Ορίσατε", απέσπασε το 2ο βραβείο  στον  16ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους«Cinema διάβασες;» στην κατηγορία:  ΓΥΜΝΑΣΙΑ- ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ.

Στον φετινό διαγωνισμό υποβλήθηκαν:

·                185 ταινίες (μυθοπλασίας, τεκμηρίωσης, animation)

·                90 ταινίες από σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

·                95 ταινίες από σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

·                59 αφίσες

·                32 μουσικές συνθέσεις


Χίλια Καλώς Ορίσατε



Δευτέρα 25 Μαΐου 2026

Παρασκευή 1 Μαΐου 2026

Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας 2026

Με ενθουσιασμό και αγωνιστική διάθεση, το Γυμνάσιο Σούδας συμμετείχε στο φετινό Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων στις 29/4 και 30/4, παρουσιάζοντας ένα project ρομποτικής που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών, καθώς συνδύαζε την τεχνολογία του αυτοματισμού με τον υγιή ανταγωνισμό και τη διασκέδαση.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής κ. Χειλουδάκη Δέσποινας, αξιοπιώντας τα ρομποτικά πακέτα της Nezha και τις πλακέτες micro:bit, κατασκεύασαν δύο ρομπότ τα οποία ελέγχονταν πλήρως ασύρματα.

Για την υλοποίηση αυτή, χρησιμοποιήθηκαν επιπλέον δύο πλακέτες micro:bit που είχαν τον ρόλο των χειριστηρίων, επιτρέποντας στους μαθητές να κατευθύνουν τα ρομπότ τους εξ' αποστάσεως.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες, που με το μεράκι και τη δημιουργικότητά τους, απέδειξαν ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι εξαιρετικά διασκεδαστική.

Οι μαθητές/ριες που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ ήταν οι εξής: Δομένικος Αριστείδης (Β1), Μανετάκη Καλλιρρόη (Β2), Μάνος Νίκος (Β2), Μπιλιώνη Δήμητρα (Β2), Νταγκουνάκη Ίριδα (Β2), Νταμπούρης Θοδωρής (Β2)









Τρίτη 24 Μαρτίου 2026

Εγγραφές μαθητών της Γ τάξης στο Λύκειο

 Σύντομα θα αρχίσει η λειτουργία της εφαρμογής e-εγγραφές για την εγγραφή των μαθητών της Γ Γυμνασίου στο Λύκειο ( την οποία την κάνουν οι γονείς ηλεκτρονικά μπαίνοντας στην πλατφόρμα με τους κωδικούς taxis-net ). 

Στον παρακάτω σύνδεσμο υπάρχει η επιστολή ενημέρωσης του Υπουργείου και δύο Υπεύθυνες Δηλώσεις που πρέπει να συμπληρωθούν :

 https://drive.google.com/drive/folders/1WWAPD0hiHKDW0wmKu1lg-GvL3mDEwOEM?usp=sharing 

Οι υπέυθυνες δλώσεις μπορούν να γίνουν και ηλεκτρονικά μπαίνοντας στον παρακάτω σύνδεσμο :

 https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses 

Προσοχή : Οι συγκεκριμένες Υπεύθυνες Δηλώσεις θα πρέπει να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, ( ο γονιός που θα κάνει την εγγραφή την μία υπεύθυνη δήλωση-εγγραφής και ο άλλος γονιός την υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης ) και εν συνεχεία και οι δύο Υπεύθυνες Δηλώσεις να επιστραφούν στο σχολείο έως την Πέμπτη 2/4/26, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω Gov.gr.

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026

Δράσεις Σχολείου

 Στις 26-2 και 5-3-2026 ήρθε στο σχολείο μας η κ.Αρετή Μαρματάκη υπεύθυνη  σχολικών δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων,η οποία συμμετέχει ενεργά στην ενημερωτική πρωτοβουλία «Move It Now - Ας Κινηθούμε Τώρα» του Δήμου Χανίων, η οποία προωθεί την οδική ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότητα. Με αφετηρία την έρευνα των μαθητών του Γ1 τμήματος του σχολείου σχετικά με την ασφαλή πρόσβασή τους στο σχολείο και σε δημόσιους χώρους άθλησης, αναδείχθηκαν ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις και ουσιαστικές προτάσεις για την πόλη μας.

Το παραπάνω πρόγραμμα συνεχίστηκε στις 6-3 με την κ.Έλια Βαρδάκη , ανώτερη επιστημονική συνεργάτης του Πολυτεχνείου Κρήτης.Μας παρουσιασε τα αυτόνομα αυτοκίνητα ,την τεχνητή νοημοσύνη και τον ανθρώπινο παράγοντα . Ακολούθησαν ερωτήσεις των μαθητών σχετικά με τα όρια της ψηφιακής τεχνολογίας και της ανθρώπινης διαχείρισης ,τις δυνατότητες και τις προοπτικές μιας τέτοιας σχέσης.
Στις 13-3-2026 οι κυρίες Πετρουλάκη Ειρήνη, προϊσταμένη νοσηλευτικού προσωπικού και Βαρουξάκη Μαρία νοσηλεύτρια του Ν.Υ. Αιμοδοσίας Γ.Ν.Χανίων, επισκέφτηκαν το σχολείο μας με σκοπό να προβάλλουν την σημασία της αιμοδοσίας και τη συμβολή στη διάσωση ζωών.Οι μαθητές γνώρισαν την διαδικασία και το ρόλο της αιμοδοσίας .
Στις 20-3-2026 οι κυρίες Ρεβελάκη Δήμητρα ψυχολόγος στο "χαμόγελο του παιδιού"και Εγγλεζοπούλου Κατερίνα, φοιτήτρια ψυχολογίας η οποία κάνει πρακτική στο "χαμόγελο του παιδιού".Η παρουσίαση τους αφορούσε την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τον διαδικτυακό εκφοβισμό.



Από το κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας περιφερειακής ενότητας Χανίων,ήρθε στο σχολείο μας η κοινωνική λειτουργός κα.Κουκάκη Θάλεια.Μίλησε στους μαθητές της Γ΄γυμνασίου για τους παράγοντες κινδύνου και τους προστατευτικούς παράγοντες σε  εφήβους από τις καταχρήσεις και τις εξαρτήσεις.


Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός «φάρος» ανθρωπισμού, Ειρήνης και Αλληλεγγύης, πραγματοποίησε μια ενημερωτική, συμβουλευτική και διαδραστική εκδήλωση στους μαθητές  τμήματος της Γ' γυμνασίου με στόχο την πρόληψη της υγείας και κυρίως την παροχή πρώτων βοηθειών  καθώς και τη μύηση των μαθητών στον εθελοντισμό, έπειτα από πρόσκληση του σχολείου μας

Οι μαθητές  ενημερώθηκαν για τη Δράση του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Αποκόμισαν ενδιαφέρουσες βασικές γνώσεις- πώς να βοηθούν ανθρώπους που έχουν απώλεια αισθήσεων, πνιγμό από τροφή, ΚΑΑ/απινιδωτής, παιδικές πρώτες βοήθειες και άλλα - από  έμπειρη εκπαιδεύτρια, εστιάζοντας στην πρακτική εξάσκηση και την εθελοντική προσφορά.

Τα προγράμματα ενημέρωσης και ε
υαισθητοποίησης από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό θεωρούνται υψηλής ποιότητας, σώζουν ζωές και απευθύνονται σε πολίτες, επαγγελματίες και εθελοντές.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν, παρακολούθησαν με έντονο ενδιαφέρον την παρουσίαση της εκπαιδεύτριας κάνοντας ερωτήσεις και συμμετέχοντας στις διαδικασίες διάσωσης.

Το σημαντικότερο όμως από την ενημερωτική αυτή Δράση αποτέλεσε η γνώση πως: « η προσφορά μπορεί να αποτελέσει στάση ζωής».

Ευχαριστούμε την κα.Αντωνάκη Νατάσα εκπαιδεύτρια του Σώματος Σαμαρειτών του Περιφερειακού Τμήματος Χανίων. 
























Πέμπτη 5 Μαρτίου 2026

Δράσεις Σχολείου

 Την Τρίτη 3 Μαρτίου 2026 το σχολείο μας συμμετείχε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη θάλασσα και τις ακτές από την Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων. 

  Η παρουσίαση έγινε από τον κ.Ποντικάκη Φώτη, δάσκαλο, φιλόλογο, υπεύθυνο ΚΕΠΕΑ Βάμου και από την κ.Χριστοφορίδου  Σίσσυ, νηπιαγωγό, φιλόλογο. 

Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έγινε μια εισαγωγική παρουσίαση διαφανειών και συζήτηση με τους μαθητές.Συνεχίστηκε εργασία σε ομάδες και δημιουργία μαντινάδων και αφίσας .